Dzwieki ciszy.

9 05 2009

Informacja techniczna: Przepraszam za brak polskich znakow, ale jestem poza granicami naszego kraju i mam problem z dostepem do komputera z polska klawiatura. Obiecuje ze po powrocie poprawie artykul.

Kiedy rano wstaje w domu panuje bloga cisza. Niesamowity spokoj pozwala lagodnie wkroczyc w nowy dzien. Duzy kubek ulubionej herbaty, dobra ksiazka, chwila na przemyslenie dnia. Pozniej troche cwiczen, sniadanko i zaczyna sie wir zajec. Ten okres ciszy pozwala mi skupic sie na sobie, poukladac swoje plany i cele, zastanowic sie nad wieloma sprawami. Jezeli w Twoim zyciu nie ma chwili na skupienie, warto sprobowac ja znalezc. Ponizsze porady (na podstawie artykulu Sound of Silence: How to Find Some Quietude in Your Life) moga Ci pomoc znalezc chwile czasu dla siebie. Pamietaj, ze nie musisz sztywno stosowac sie do calej listy, wybierz i dopasuj te, ktore Ci odpowiadaja.

Minuta medytacji i caly stres odplywa.

Minuta medytacji i caly stres odplywa.

Photo by connerdowney

  • Wstawaj wczesnie. Jezeli Twoj dzien jest pelen zajec i nie masz ani chwili samotnosci, wstawanie troche wczesniej moze sie okazac swietnym rozwiazaniem. Oczywiscie nie wszystkim odpowiada taki styl zycia. Pamietaj jednak, ze warto sprobowac – jezeli sie nie uda, wrocisz do swoich starych nawykow i po problemie.
  • Dlugie noce. Jezeli poprzednia porada nie okazala sie dobra dla Ciebie, czas pozno w nocy, gdy juz wszyscy spia, moze byc dobrym wyjsciem. Wylacz telewizor, odejdz od komputera. Znajdz sposob na wyciszenie.
  • Medytacja. Dla wielu moze wydac sie to smieszne, dobre dla dziwakow. Jednak medytacja wcale nie musi byc skomplikowana, wymagajaca i trudna do zrozumienia. Sprobuj bardzo prostej medytacji: zamknij oczy i skup sie na swoim oddechu. Zwroc uwage na sposob w jaki Twoj oddech wplywa do Twojego ciala i je opuszcza. Pozwol mysla swobodnie sie klebic, nie wymuszaj ich, nie skupiaj sie na nich, powoli skupiaj sie coraz bardziej na oddechu. Na poczatku niech Twoja medytacja trwa okolo minuty, ale stopniowo wydluzaj czas cwiczenia.
  • Wyjdz na lono natury. Niekiedy dom i biuro moga byc bardzo glosne i chaotyczne. Przebywaj na zewnatrz ile tylko mozesz. Znajdz park, sciezke, las. Idz na plaze lub wybierz sie nad brzeg stawu, jeziora czy rzeki (szum wody jest niezwykle wyciszajacy). Zwroc uwage na wszystko, co Cie otacza – nie odcinaj sie od natury.
  • Cwiczenia. Ruch odciaza zmeczony umysl – skupiasz sie na wysilku fizycznym. Spacerujac, biegajac, plywajac czy jezdzac na rowerze sprawiasz, ze krew krazy szybciej, odstresowujesz sie i masz czas, by skupic sie na sobie.
  • Rob przerwy. Regularnie, co godzine albo dwie, zrob sobie przerwe od pracy. Odejdz od komputera, przeciagnij sie, wez gleboki oddech. Przejdz sie chwile – popraw krazenie krwi. Wystarczy, jezeli przejdziesz sie po biurze, ale jesli tylko masz mozliwosc, wyjdz na zewnatrz i odetchnij swiezym (badz troche mniej swiezym :p) powietrzem. Oczywiscie na zatloczonej ulicy nie znajdziesz ciszy, ale i tak latwiej odetniesz sie od wszystkiego, niz siedzac caly dzien w ciasnej, biurowej klatce.
  • Czytanie. Jest to jedno z moich ulubionych zajec wyciszajacych. Kubek swietnej herbaty i dobra ksiazka pozawalaja calkowicie zatracic sie w swiecie fantazji. Znajdz codziennie chwile na czytanie, a zobaczysz, ze Twoje zycie stanie sie duzo przyjemniejsze i spokojniejsze.
  • Pisanie. Ta porada jest bardzo ciekawa, nawet, jesli nigdy nie przyszlo Ci nigdy do glowy pisac. Sam wczesniej nie pisalem – ten blog jest moja pierwsza proba. Pisanie dziennika/bloga, czy to prywatnie do szuflady, czy publicznego, moze miec wartosc terapeutyczna. Zrob z tego swoj nawyk, pisanie pozwili Ci przelac mysli na papier, lepiej zrozumiec siebie i swoje potrzeby. Dla mnie blog jest forma motywacji, pisanie porad pozwala mi zmieniac swoje zycie.
  • Kapiel. Dluga kapiel (osobiscie zdecydowanie wole prysznic) moze byc bardzo relaksujace i odprezajaca.
  • Masaz. Dobry masaz odpreza miesnie, pozwala zrelaksowac sie, zrzucic napiecie. Chwila blogosci i zycie staje sie przyjemniejsze.
  • Strefy ciszy. W miescie istnieja specjalne strefy ciszy – czasem ciezko je znalezc, ale one istnieja. Do miejsc takich naleza muzea, galerie sztuki, czytelnie i ogrody. Wsrod miejskiego zgielku sa one prawdziwia oaza spokoju.
Reklamy

Działania

Information

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s




%d blogerów lubi to: